Forum
SvaraVuxenbasket höstterminen 2020 - info och tränigstid |
---|
Hej, här följer info om höstens fortsatta träning. Vi har fått träningstid söndagar 18.00-19.30 i hall 2 och 3 (dvs de vanliga hallarna). Första träningen är vecka 34, dvs den 23 augusti. Tomas kommer inte kunna vara med och coacha/träna med oss, vilket känns jättetrist. Jag har sagt att jag kan fortsätta vara sammankallande och hålla i träningarna, men med hjälp, eftersom jag troligtvis inte kommer kunna vara med varje vecka. Ann och Emma har också erbjudit sig att stötta. Vi löser det tillsammans! Bra om vi framförallt hjälps åt om/när vi får många nya spelare. Liksom tidigare gäller stort personligt ansvar kring ev. symptom, handhygien etc. Läs Högsbo Baskets riktlinjer för träning i hallen med anledning av Covid -19. Se nedan. Om du inte anmält dig för träning ännu gör du det via hemsidan. Grymt kul att så många velat spela under sommaren och hålla i gång. Hoppas att vi ses på träningarna framöver! Nu kör vi! -------- I år kommer det bli lite annorlunda pga Covid-19. Vi kommer behöva ta hänsyn och följa riktlinjer och instruktioner. TRÄNINGAR Här kommer information om hur vi gör i Gothia Arena: -Personer som är sjuka eller uppvisar mindre symptom får ej närvara/delta. -Symptomfri i 48 timmar - Handtvätt och handsprit finns tillgängligt i entrén - Endast spelare får vistas i hallen - Ombyte sker hemma och kom tidigast 5 minuter före träningstid - Till hall 1 och hall 3 går ni in i arenan via nödutgångarna - Omklädningsrummen är låsta (går ej att duscha eller byta om) - Kramar och high-fives ska undvikas - Efter träning – skyndsamt lämna hallen - Går ej att ”hänga” i hallen Fler instruktioner finns på skyltar i Gothia arena Tacksamma om ni kan hjälpa oss att följa dessa riktlinjer så att vi kan fortsatt ha Gothia Arena öppet. Vi ses i hallen, Högsbo Baskets kansli Sara Wågenberg 14 aug 2020 |
Svar (0 st) |
---|